Jobbat bra idag- skaparkriser

Idag har Anna o jag jobbat med vår "skulptur" till Galleri Kaz på Kulturnatten i Västerås.  Vi börjar att bli klara över hur allt ska vara. Det var också härligt att  diskutera vilka olika vägar man kan ta för att få framgång i våra respektive konstnärsliv.  När Anna åkt hem började jag fundera på hur jag ska fortsätta mittt arbetet med att känna mig nära min konst. Med det menar jag att skaparprocessen ibland kan gå på tomvarv trots fantasiska ideer. Jag håller just på att läsa Johan Cullbergs skaparkriser. För att reda ut mitt eget INferno...
Cullberg beskriver Strindbergs och Dagermans olika skaparkriser ur vilken Dagerman aldrig tar sig ur....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0