Restyle myself... please (sockermissbrukare)

KROPPEN
status
längd: 168
vikt: 69
BMI: 24,4

Kroppshyddan är inte så ok just nu - hullet är otränat och godissvullet. På "jobbet" kallas jag chokladbollen. Bara måste ha en chokladboll till förmiddagsfikat och eftermidagsfikat och...

Kika på mitt BMI och upptäck att den ligger farligt nära att gå över den tillåtna gränsen.
Ok vad göra. Fettsugning utgår - det är en hälsosammare livsstil som gäller - men vem kan coacha mig ...
hjälp...
Vad för träning och vilken form av nyttig mat - eller diet behöver jag

Kommentarer
Postat av: Malin

Äsh! det där med BMI är individuellt, du behöver inte alls ligga på gränsen. Så länge man är nöjd med sig själv så kan man ju inte må dåligt. Själv mådde jag som bäst när jag hade 15kg övervikt, nu är det lite mer, men jag har även varit smal oxå.
Gå lite morgonpromenader och ta en sväng till gymmet då och då, så får du bättre samvete iallfall. Och du kommer garanterat må bättre!
Och hoppa över sockret, socker är knark.
Lycka till /Malin

Postat av: Restyle me...

Tack för tips Malin. Efter varit på din blogg idag där du skrivet och visat bilder på catwalk och anorexia.
( http://tigerspice.blogg.se/110107190802_skrckfilm_skyltdockor__manneknge.html#comment )

Så vill jag påpeka att jag just nu äter onyttigt och tränar för lite. Att hitta min vikt som jag hade för ett par år sedan är mitt mål. Vill inte bli trådsmal. Jag vet också riskerna med bantning, t ex att många har fallit dit och fått ätstörningar. Därför vill jag tipsa om att Anorexikontakt är en bra förening och kan vara en hjälp vid alla former av ätstörningar.

2007-01-11 @ 22:36:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback