GI och klassiskballet är mitt recept!


Nu har det snart gått ett år sedan jag skrev här- borde varit inne oftare då det verkligen gått bra. Sedan sist började jag med GI ca 2 månader före jul. Det fungerade mycket bra äter efter en tallriksmodell uppdelad i fyra delar 1 del färska grönsaker 1 kokta gränsaker 1 del protein 8fisk, kyckling eller corn) 1 del kolhydrater ( bulgur, grovt bröd, grov pasta eller ris). Till detta är GI underbart då man kan fixa härliga goda feta såser så att maten smakar riktigt gott. Jag äter inte godis längre men gärna lite nötter och ofta en bit mörkchoklad.  I slutet av januari började jag träna klassisk ballett . Något jag borde gjort för mycket länge sedan. Det är underbart. Kroppen har blivet otrolig stark och man får en bra hållning. Tränar lite yoga varje morgon och sista månaden har jag börjat jogga. Senaste månaden har jag rasat lite för snabbt. Har haft svårt att äta. Så skärpning.....

Hälsostatus efter ett år

Håret 
långt lite uppklippt ;)

Matvanorna
GI äter lite bröd mycket fisk, kött, corn med jättegoda feta såser och massor av grönsaker. Äter mörkchoklad

Träning
Yoga 15-20min varje morgon . Ballet 1 gång i veckan- nu i sommar får det bli 1 timmes yogapass

Vardagsmotion

 30-60 minuters hundpromenad  ganska sakta. Löpning - jogging ca 1 gång per vecka


så här ser jag inte ut längre-- får fixa ny bild ;)

KROPP

Längd 168

Vikt 64kg
BMI 22,7
Midjemått 77


Styrka
+ +starka ben, -kan göra 20 tjej armhävningar

Kondition, uthållighet
+ +cyklar och promenerar, - springer 3 km på 19 min och bättre ska det bli, etc

Smidighet
+ + överböjlig, BRA

Coordination
- + tränar ballet- coordinationen på väg att bli bättre

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback